Gesty, mimika, milczenie – w roli głównej!

Zastanawialiście się kiedyś, jak w realizowanym przez siebie filmie opowiedzieć o czymś, nie używając słów? Właśnie roli niewerbalnego przekazu w komunikacji poświęciliśmy nasze kolejne spotkanie warsztatowe, 23 lutego.

Twórczość Charliego Chaplina, Jerzego Skolimowskiego czy Johna Lennona i Beatlesów była pretekstem do ćwiczeń, podczas których uczestnicy poddali analizie mowę ciała, gesty, mimikę, kontakt wzrokowy oraz odpowiadali na pytanie, jak ważne są to elementy dla codziennej komunikacji oraz tworzenia dzieła filmowego.

Uczniowie z kilku radomskich szkół tworzyli listy dialogowe do fragmentów obejrzanych filmów. Ciekawe okazało się również porównanie różnych wykonań tego samego utworu muzycznego, które pozwoliło odkryć, jakie znaczenie ma muzyka, dźwięk i wykonanie dla przekazu. Młodzi pasjonaci kina poznali także znaczenie tzw. efektu Kuleszowa, czyli przekonali się, że montaż ma w filmie znaczenie sensotwórcze.

Zajęcia poprowadził Pan Krzysztof Niwiński, coach, historyk, politolog, pedagog, fan kina.

Zorganizowane w ramach ogólnopolskiego programu edukacji filmowej Filmoteka Szkolna we współpracy z Filmoteką Narodową – Instytutem Audiowizualnym przy wsparciu Polskiego Instytutu Sztuki Filmowej.